25 juni 2010

Jaha.. Nu är det dax.


Trevlig Midsommar på er alla vänner.

Ja nu är tårtan klar , potatisen skrapad, sillen i burken, snapsen på kylning och vad kan man sen mer begära.
Ett härligt väder öser ner över hövet och Harry sitter på traktorn och slår hö.
Om jag nu slipper dansa små grodorna ( tur att barnen är stora) och (förresten har jag aldrig haft barn som älskar ringlekar) så verkar det som om denna dagen kommer att förflyta lugnt och stillsamt.
Kanske ska mösa mig ut och plocka några blommor.. En midsommarafton kräver väl faktiskt en bukett härliga sommarblommor. För krans i håret lär det nog inte bli.

Så kära ni som kanske läser mina tankar... Ha en skön dag... dansa lagom mycket ( det kommer en dag i morgon också), drick inte för mycket prit ( då blir huvet tröttigt i morgon).
Ä förresten .....strunta i morgondagen och lev i dag...

ses



2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj där! Längesen jag var här (fy skäms på mig). Ser att du hade alla förutsättningar för att få en finfin helg. Tack för hälsningen! Jag mår mycket bättre nu. KRam

Annalena sa...

Tårtan var väldigt god!!