22 juni 2010

Ja i dag blev det inte mycket gjort

Som ni kanske förstår handlar dagens inlägg om naglar och skor.
Tag mig alltså en tur till staden Borås. Anledningen till detta var..
1. En avbruten nagel. Vilket fixades på förträffliga salongen Nail icon. Resulterade även i en ny färg på nägglera. Mörk lila. snyggt som tusan.
2.En trasig mobiltelefon som lämnats in, hade återkommit till affären för hämtning. Fick en ny telefon.. Tusan vet om jag blir gladare för det, för jag gillar inte telefonen och om jag förstår gubben rätt , är han inte heller så intresserad av de. Gävla 3 som inte har ngn mottagning här hos mig. Får väl helt enkelt skaffa ett annat abonnemang.
3. Snuttan som fyllde år i går behöver ju en present..Men det kan jag ju inte tala om här vad det blev. Tänk om hon läser min blogg.
4. Skor.Det enda i fråga om sommarskor som fanns att finna i min garderob, var ett par fem år gamla tåfissandaler. Visserligen väldigt sköna, men lite trökigt att alltid vela omkring i dom. Så det blev ett par svarta remsandaler, ett par prickiga skor och hör och häpna ett par foppatofflor (piratsort) så klart. Jag är väl ungefär den näst sista i Sverige som inte hade ett par sådana. Gubben har inga, så han är väl sist antar jag. Affärer med, tag 3 betala för 2 är ngt jag gillar.

Sen var det dax för den stora mathandlingen. Lika galet trökigt varje gång. Slit och släp och fattig som en lus blir man.
Avslutningen på kvällen blev framför tv:n. jag säger bara Mentalisten, han är go han.

Ses

Inga kommentarer: