31 januari 2012

En månad har gått och mycket har hänt.

Ja visst är det så... Dagarna bara rinner iväg...
Och vad har jag då pysslat med det sista. Jo... Jag har med hjälp av käre maken, gjort en budgetrenovering av vårt kök.

Om man ser till att ett nytt kök skulle kosta sisådär 50000 - och uppåt att göra om. Så har jag för tillfället lagt ut ca 2000 kr... Det är väl budget eller...
Köper jag sen en ny golvmatta så blir det ju en god summa, men upp 50000 eller mer ska jag ju inte komma på långa vägar.

Vad har jag då gjort... Jop taket är målat i en högglansig vit färg.  Alla väggar är målade vita.. Köksskåpen är numer svarta och kaklet är vitt( målat)...
Dom som sett det säger att det är "ETT NYTT KÖK".  Antingen är dom snälla eller ärliga... Strunt samma... Jag är nöjd.

Som ni ser här bredvid har det blivit en före och efterbild på kaklet..

Det vackert orangeröda är numer lite mer diskret.


Bilder på resten av köket kommer med tiden.. All ta kort på ett svart kök visade sig inte vara självklart enkelt.

Så med andra ord får det komma kort på det när jag får ordning på det.

Ngn undrade vad jag målat kaklet med för färg..Först strök jag med en fästgrund och därefter 3 lager med en 70 blank vattenbaserad färg..Allt enligt kvinnan i affären.. Så vi får hoppas att färgen kommer att sitta kvar.

mer info  om köket kommer.. Ses // Bitte

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kunde väl lämnat en kakelplatta do var ju ljuvliga i all sin retro kaotiska stilfullhet, men jag kommer snart och inspekterar Extrem home makeover :-)
anci