19 juni 2010

Jaha..Brax o Bröllop. Båda börjar på B

Ja en sak är säker.. ngn storfiskare blir jag aldrig. men jag tillhörde den trogna skara som klockan 8 i morse, iklädd orange regnrock och rosa regnbyxor ( snygg som tusan), stog vid starten till årets fisketävling.
Inte med så värst mycket entusiasm, ska tilläggas.. MEN jag var där i alla fall.
Om jag fick ngn fisk????? Nää minsann.. kämpade tappert i ca 30 min och gick sedan över till att äta äggmacka och dricka kaffe.
Regna gjorde det i stort sett , mer eller mindre, hela tiden och blåste småkallt från sjön.
Varför jag har med en brax?? Jo för juniorerna fick upp ett antal fina exemplar av denna sortens fisk.Dom var bra på fiske dom.




Så nu ska jag gå över till Bröllopet.. Verkar trivsammare att ta på raggisar, varm tröja och följa med på vad som händer i Sth.
Ngt gott att äta och dricka och eftermiddagen är räddad..
Mannen vann förövrigt ett tröstpris på fisket, vilket dagen till ära var en chokladkartong med Viktoria och Daniel på som kan komma väl till pass.
Återkommer väl senare när jag frossat i bilderna av alla vackra klänningar som kommer att dyka upp.

ses

Inga kommentarer: