02 maj 2010

Kuddar, kuddar, kuddar

Ja, ja lovade ju visa vad som kommit fram på senaste tiden.
Jag hade ju färdiga broderier som skulle sys ihop och nu äntligen har det hänt.

Flitigt läsa gör dig klok, därför läs varenda bok är ett klokt citat som Falstaff Fakir har sagt.
Ja tänk om fler läste böcker, så kloka vi skulle bli.

Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ.
Ja men visst är det sant. Utan mitt bibliotek skulle jag inte må bra och trivas
Jag har svurit över bokkassarna varje gång jag flyttat, men när jag väl packat upp dem är problemet med bärandet borta.


Sen fick jag också med lite latin.
Amor Vincit Omnia =
Kärleken övervinner allt
Ord som säger ngt.Så sant. För vad vore livet utan kärlek.
Kim -dottern har det tom tatuerat på armen.

Ja det var allt för den här gången.
Ha det gott tills vi ses igen.

Inga kommentarer: