27 november 2007

Julkakor i långa banor


Inget för bantar!!!

Det finns bra grannar o dåliga grannar.
Jag har många bra grannar och ska här berätta lite om en av dem.
HON BAKAR JÄTTEGODA KAKOR.

Känner ingen som bakar så goda "småkakor" som hon
och i går var jag med henne och sålde kakor på en marknad några mil härifrån.
Kolla bara här !!!


Inte nog me att kakorna är hembakta, dom är bakade med smör och en skopa kärlek tror jag, så underbart goda är dom.

När hon är ute och säljer så här ligger alla kakor nedpackade i gamla fina kakburkar, som hon samlat på sig under årens lopp.

En del av sorterna på bilden är sockerringar, struvor, chokladbröd, sirapskakor ( min favorit, en av dom) havrekakor osv.

I går hade hon med sig 18 sorters småkakor, 2 mjuka kakor, kanelbullar och lussekatter, brödbullar, skräddarkakor och 3 sorters limpor.


Vad sägs om en närbild på drömmar o dyl . ????
Blir ni sugna ??? Här kommer fler................

Härliga bullar och härligt bröd.
Kan berätta att nu i dagarna har hon fått färdigt sitt nya jättefina kök som bara ska vara till alla goda kakor och bröd
Ny firma är registrerad och allt heter


MABACKENS BAKERI


Här kommer ett kort med bagerinnan och dom sista kakorna, strassburgare, bonnkakor, blåbärsmuffins och mycket mer.


Vi hade en jättehärlig eftermiddag. Kön var längre än den brukar vara på bolaget en fredageftermiddag och damerna gruffade lite om vems tur det var. Men alla fick sina julakakor och är dom inte nöjda med det så kan dom baskemej slita med att baka egna.
Det tänker inte jag, så jag har på Mabackens bakeri beställt 40 st struvor. MMMMM va gott det ska bli.


Får väl erkänna att jag i kylskåpet har både sirapskakor och sockerringar, har gömt dom där så jag ska få knapra i fred.


Ha det gott mina vänner och dräggla inte för myckat över bilderna, det kan bli kortslutning i datorn.

Inga kommentarer: