18 oktober 2007

Renovering - Nytt sovrum




Så skulle det då bli ett nytt sovrum
Det hade tidigare varit mitt syrum som såg ut så här när jag började plocka ut alla grejer.




Mannen vägrade flytta in här om vi inte målade om , så jag drog iväg till färgaffären och köpte färg. Tre väggar skulle bli i en färg som heter Lin och en vägg skulle bli auberginfärgad.




När jag fick ut möblerna insåg jag att väggarna var fulla med hål och såg bedrövliga ut. Vad gör man? Jo man köper en återställare och sätter upp.



Snyggt va???
Det var då vi skippade hela målerigrejen och bestämde oss för tapeter.
Sagt och gjort, jag och ena dottern besökte färgaffären igen och rev runt i alla tapetkartor. Efter många om och men var tapeter beställda.
Dax att börja jobba.
Nu är vi på gång. Mannen jobbade intensivt och jag stog bredvid med glada tillrop.
Och faktiskt, nu är det nästan färdigt. Lite lull-lull , kanske gardiner, vet inte riktigt. Men så här är det nu , dax dato.







Mörk bild, nästa visar lite bättre färgen på tapeterna.












Nu återstår bara att vänja sig vid det nya rummet
och hoppas att vi ska sova gott här.
Hur det gick med all färgen jag köpt hem???
Den blir till ett annat rum. Vi har många rum som behöver lite omsorg.

Inga kommentarer: