14 september 2011

Höstmarknad


Tillsammans med frukostkaffet har jag suttit och paketerat små, små, små frön av min underbara Svart - Lila Vallmo som växte hejdlöst i somras.

Tänkte sälja dem på höstmarknaden i Alboga nu på lördag.
Galen vore väl den som inte vill ha sådana i sin  egen trädgård nästa år.

Våra såddes i våras i  pallkrage. Fröna skulle räcka mycket längre, men va faen  , vi hävde i dom.. Och vad blev det. En nästan monsterliknande djungelvirrvarr av de vackraste vallmo. Helt suveränt


Vad kommer det med att finnas på min sida då??? Jo hemmagjord krikonmarmelad.. Det ni.. Har ni aldrig smakat va??
 Gul och vacker ligger den där i sina burkar och väntar på att ngn vill smaka på den..
Kanske ska tillägga att krikon hör till plommonsläktet. Inte så söta men attans så goda.
Nä nog i dag..Kanske återkommer med vad som kommer att finnas på mitt bord.

Vill ni veta när marknaden är.. Lördagen den 17 sept kl 14-17, Vid och i Alboga gamla skola.

Kom dit och titta vet jag!!!!!!!!!!!!

Ses.../Bitte


Inga kommentarer: