18 januari 2011

Jaha 2011

Hej vänner.
Här har verkligen varit stiltje nu, Länge!!!!!!
Beundrar verkligen er som tittat in och sett samma gamla julstrumpa gång efter annan.
Och då . Var väl inget fel på strumpan, men att se den gång efter gång är ju himla tjiligt.

Jaha vad har jag då att komma med då?? JO . I går fick jag inbjudan till vernissage till en utställning Second hand & återbruk.
Två driftiga tjejer har detta som projektarbete i 3:an på gymnasiet. Ska bli riktigt spännande att se vad dom hittat på.

Det här med återbruk är ju verkligen på just nu. Och jag gillar verkligen hela tankemönstret. Varför i alla dagar ska vi hålla på o köpa nytt hela tiden. Visst jag älskar nya kul saker... Och jag slänger inte mina gamla. Till mina vänner och barns stora förtret.
Ok Trasiga och oanvändbara grejer kan även jag kasta, men saker som går att återanvända, för ngn annan , Modifierade eller ej, dom sakerna sparar jag eller skickar vidare eller säljer på min egen loppis.

Jaja i alla fall. För den som är intresserad av att följa Anna o Ellen så ligger deras bloggsida här intill. Var med i deras kamp för återvinning.

ses

Inga kommentarer: