24 februari 2009

En spännande resa


I dag har jag gjort en tidsresa.
Min vän ringde och bjöd mig på kaffe. Klart jag vill ha kaffe!!!
Efter att ha fikat och pratat om ditten o datten och livet och så skulle vi kolla hennes nya säng.. En härlig gammal soffa som fått nytt tyg och blivit säng. Tokbra blev det.. och jag är lite mallig eftersom det var jag som kom med iden.

Därefter kom tidsresan. I hennes garderob fanns massa underbara prylar. Hattar, spetsar, en gammal brudklänning, skor, löskragar, hanskar osv, osv..... och mycket av det var runt 100 år gammalt...
Så häftigt att få se och prova... Vi sprang fram o tillbaka till spegeln för att kolla hur vi tog oss ut. .. En skatt att se...Å så roligt.




Den andra resan är lite längre och det är resan mot våren
Men jösses va jag längtar.. Är så trött på kyla och snö!!! Tur att det kommer en solig dag emellanåt , så man inte ger upp precis.
I morgon säger dom att det ska bli 5 plusgrader....jippi..kanske att jag överlever denna vintern också.....

ses

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker oxå vintern har varit alldeles för lång! Har suttit vid lagårdsvägen med grisarna klivandes över benen bara för att drömma mig bort till sommaren, då sitter jag där nästan varje dag och njuter av både djur och sol. Kram!

Anonym sa...

Du har nåt inne hos mig!

Titti underkalas-eken sa...

Åhh att ni inte tog bilder på er!! Hade varit så skoj att fått se er i all prakt! :D