15 maj 2008

Mellan hägg och syren

Antar att dom flesta av er har hört uttrycket mellan hägg och syren.

När jag var mindre var det en härlig förkänning mellan vår och sommar, någon eller några veckor, när man kände att skolavslutningen närmade sig, för då smyckades skolan med syren.

Jag som fyller år den 5 juni har många gånger fått en stor bukett syren av min kompis då.

Vad har då hänt nu??????



Joooo, häggen blommar i mitten av maj och syrenen två dagar senare, det blev en kort tid för det som ska vara "hänryckningens tid"


Så ur led är tiden, men blommorna är lika underbara och luktar lika gott som när jag var liten.
En sagolik tid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är underbart! Just nu känner jag doften av syrengrenarna jag ställde på köksbordet i går kväll! Ha en skön söndag!