16 december 2007

Julmat - äntligen



Tänk att i går kväll var det äntligen så dags. Jag skulle få äta årets första julmat.


Få sitta ner vid vackert dukat bord och äta i lugn och ro.Inte behöva laga det själv och inte behöva diska efteråt.UNDERBART.......


Och tänk att det var lika bra som jag hade trott. Första tallriken - bara kalla grejer som sill, fisk julskinka. Andra tallriken, lite smak på det kalla , men här kom jansson köttbullar OCH BRYSSELKÅL.
Jag älskar brysselkål och är väl ganska ensam om det. Skålen som stog på bordet var inte stor och tog inte hårt på dom, vilket betyder att jag kunde äta hur många jag ville.


Sen kom osten och sist men inte minst gottebordet, mmmmmm.


Toppen mina vänner, alla ni i Alboga Aktivitetsförening som ställde upp och fixade detta härliga till oss som var där. Detta var andra året och vi hoppas att det blir en lång tradition.
OBS, det fanns massa andra rätter på bordet, men jag räknar inte upp alla.


3 kommentarer:

Elzie sa...

Det låter inte dumt det där. Men trots det så gillar jag hemgjort julbord bäst *s*.
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Åh mumsfilibabba! Jag äääääälskar brysselkål, o samma här; E nog bara jag som gör det, därför har jag köpt två nätpåsar brysselkål;) Åh, vad jag ska frossäta;)

Kraaaaam!

Elzie sa...

Ville bara komma inom och önska en riktigt god jul.
Ha det så bra.
Kram Elzie